Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

IM STILL ALIVE

Av Stina - 17 januari 2012 01:16

Hallå!

För er där hemma som tror att jag trillat av pinn här borta kan andas ut nu. Jag lever fortfarande även om bloggen i viss mån har bevisat att motsatsen skulle vara möjlig.

Men efter att ha haft ett "litet" blogg uppehåll på sisådär 4-5 månader så kände jag att det var dags att updatera lite eftersom jag har blivit så dålig att hålla kontakt med er hemma över huvudtaget.


Nu kommer jag ju självklart inte i håg allt som hänt de senaste månaderna, men jag tänkte att jag skulle slänga in lite bilder iaf. Alltid bättre än något ;)


Jag börjar med oktober;


Sarina hade avskedsfest;

En sak som är annorlunda med festerna här jämfört med hemma är att det är mycket folk från olika länder, och särskillt är det många från sydamerika. Så i stället för att bara dansa till house som man gör hemma så dras det i gång och dansas salsa och andra latin danser i stället, riktigt kul faktiskt ;)

  

   

                                                  
              

Jag och Emelie följde med hennes värdfamilj och plockade pumpor. Jag hittade en superbra, men den ruttnade innan halloween.....

 


Jag, Obbie och Emelie var på en medeltidsfestival

   

Ungarna hade en extra dag ledigt från skolan så jag fick följa med värdfamiljen på en väldigt spontantripp till Orlando, Flordia. Vi flög privat ;) ner på fredan så gick vi på universals och sen på lördan gick vi på Disney. Men det regnade så hemskt hela helgen så vi åkte hem igen på söndag förmiddag... blev en väldigt kort tripp

          

I slutet av oktober så kom Sara hemmifrån och hälsade på mig, samtidigt som Isabelles kusin Madde var på besök, så vi tog picket och packet och åkte ner till Orlando igen. Den här gången var det myyyycket bättre väder!

     

Och vi åkte en attraktion som måste vara en av världens roligaste! Fy fan vad läskig den var! Man satt i en hiss, så var det som fritt fall fast man bara satt fast med ett bil-säkerhetsbälte...

   


Efter det så åkte vi en bergochdal bana som gick så jäkla snabbt att fartårarna flög!    


Dagen efter vi kom hem så var vi till Emelie och gjorde oss i ordning innan vi åkte uptown på Grave Diggers Ball. Cobra starship och One Republic spelade och det var mycket folk!

 

Jag var en lila krita, sara en spåtant, madde viktoria silvstedt, isabelle en hårdrockare och emelie en gudinna.

   

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 februari 2012 17:58

Hallå!   I går kväll skrev jag ett rätt så lång inlägg (under tvång av Emelie) så försvann det IGEN! alltså seriöst, jag vet inte vad jag gör fel! Jag blir så less. Jag som inte orkar blogg i vanligt fall ;) Aja, i måndags fyllde jag 21! Så äntli...

Av Stina - 26 januari 2012 02:09


  Jag är aaaassssstrött så det blir bara ett körtis inlägg.   I fredags så var jag upp till Huntersville på "hej då" middag för en tjej som har flyttat till Chicago med sin värdfamilj. Det var blandade känslor hela kvällen. Ena stunden stog all...

Av Stina - 23 januari 2012 20:06

Haaaallå!   Tänkte baa lite snabbt gå igenom de senaste helgerna, eller ja, de två senaste. Längre bak än så kommer jag nog inte o håg ;)   Vi börjar med förra. På fredagen så följde vi med en av de andra au pair grupperna på deras au pairmöt...

Av Stina - 17 januari 2012 02:34

Av någon anledning så är de enda bilderna jag har från november från när vi var och spelade paintball. Gjorde jag inget mer på en hel månad liksom ;) Nä men jag tror att både Kelly och Isabelle har bilder som jag inte fått än.. Jag var iaf tvungen at...

Av Stina - 29 september 2011 03:05

Förra helgen så hade en av de andra au pair organisationerna hyrt ett strandhus i Ocean Isle Beach som ligger ca 3 timmar härifrån utåt kusten. Så Lisa (från england) och Chiara (från syd afrika) bjöd med mig och några till eftersom det fanns platser...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards