Alla inlägg under maj 2011

!

Av Stina - 26 maj 2011 19:59

Sorry för dålig uppdatering! Jag har i alla fall tröttnat på att blogga, men jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade lite då och då. Vi har i alla fall suuuuuuper varmt och soligt väder och då har man inte så jättestor lust att sitta vid datorn :) det är riktigt hög luftfuktighet så det käns som att gå in i en bastu när man går ut och inte ens poolen svalkar, haha ;) men det är nice.


i alla fall så har jag jobbat på som vanligt den senaste veckan, vart ut och ätit med tjejerna, tränat, vart på bio osv :) På tisdag nästa vecka så ska jag och anni på panic! at the disco (som jag längtat!) på onsdag får barnen sommarlov så då kommer det att bli jobba av ;) sen blir det förhoppningsvis myrtle beach nästa helg och new york helgen efter. vi ska se om vi ska boka biljetter till rihanna i juli också, så lite saker har jag och se fram emot :D


I fredags kom det en svensk tjej hit också, eller inte hit men typ 20 minuter härifrån så hon var med oss och kollade på pirates 4 i går, hon verkade iaf jättetrevlig, så nu har jag någon att fira midsommar med ;)


och jajustia! i morgon har jag var hos familjen i 2 månader!!! det går så grymt fort så snart är jag hemma igen :D haha.


Det var nog allt jag kunde klämma ur mig för tillfället, haha. nu ska jag gå ner och jobba, hörs hej!


  Biooo!

:)

Av Stina - 18 maj 2011 01:18

I fredags så var jag ut och åt med anni och sarina, så vi bokade hostel till NY och kollade på hotell tills vi ska åka till stranden. Hostelet vi bokade ligger i alla fall på upper east på manhattan så vi kommer att ha nära till allt :D jag lääängtar! kmr bli riktigt kul.


 

Sarina, jag (om ni glömt bort hur jag ser ut ;) och Anni!


På lördan så jobbade jag mellan 8.30 och 3 och sen på kvällen så var jag, anni och sarina ut och åt igen, haha. vi satt ute och från ingenstans så kom värsta spöregnet! så både vi och maten blev lite blöt. I alla fall så drog det över snabbt. Men så är det typ hela tiden med vädret här. Det vänder assnabbt! Efter det så var vi och såg filmen soul surfer som är baserad på en riktig historia om en surftjej som förlorar ena armen i en hajattack, den var faktiskt riktigt bra!



På söndan så cyklade jag till south park mall och gymmet och sen på kvällen så var jag på au pair möte hos min LCC. var inte så överdrivet spännande, eftersom vi satt i en ring i hennes kök och åt grönsaker och kakor, haha. Det har kommit några nya tjejer nu också, kan inte fatta att det går så fort! det var ju nyss som jag var nyast, haha :)


I går hände deet inte så mycket. Tränade, handlade, mat och jobbade :P

Och i dag så har jag jobbat också var ju ute och åt lunch med en tjej från finland och två tjejer från venezuela. det var nice :) det blir att man äter ute ganska mycket eftersom det typ är det enda sättet att träffas utan att behöva åka hem till någon. Så det är bra att det är lite billigare att äta ute här än hemma ;)


ja det var väll allt för den här gången :)


Av Stina - 13 maj 2011 22:25

I dag jobbade jag på morgonen, sen så tog jag cykeln och åkte till target + en outlet som ligger här i närheten. Jag hatar target! Jag skulle in dit för att lämna tillbaka en sak men det slutar med att jag handlar för 40 dollar i stället. Dom har verkligen allt därinne och inte är det dyrt heller, så det slutar alltid med att man handlar en massa onödiga saker ;) eller jag hittade i alla fall en nödvändig bikinitopp.

Efter det så var jag in på Nordstrom Rack en sväng (outleten) där jag hittade en klocka från DKNY :)


Nu när jag skulle börja jobba igen vid halv 4 så var jag tydligen ledig eftersom familjen skulle gå på baseboll och göra en massa annat, så nu ska jag slappa innan jag åker till Panera Bread för att träffa Anni och Serina och planera inför NY och stranden. slapp dag!


förövrigt så har jag målat mina naglar i en somrig aprikos kolört, hehe. spännande va?  




Av Stina - 13 maj 2011 15:03

I veckan som gått har det nte hänt överdrivet mycket. Har varit och tränat och kollat på en hel säsong av vänner (hehe). Jag har också hjälpt hannah att packa en hel del. hon hade sån tur att hon fick ta med sig två resväskor hem och det behövdes! :) alla som åkte hit efter oktober förra året kommer bara att få ta med sig 1 (!) resväska hem igen. hur tusan ska jag klara det?? har redan så mkt grejjer att det skulle kunna fylla den väskan jag tog med mig hit! ganska kul endå att jag börjar fundera på hur jag ska packa när jag har exakt 10,5 månader kvar ;)


hannah åkte i alla fall hem i går, så nu är jag helt solo här borta! det ska nog gå bra även fast jag kommer att sakna att ha nästintill konstant sällskap, haha :)


Jajustia! tidigare i veckan så bokade jag och anni en weekend till new york :D så vi åker den 10-12 juni, det kommer bli kanooon! vi ska träffas en sväng i kväll och boka hotell och grejjer ;) sen ska vi åka ut till kusten/stranden 4-5 juni också så nu blir det till att spara pengar här! :)



Av Stina - 8 maj 2011 02:05

Då var det helg igen! det går så snabbt alltihopa så jag vet varken ut eller in, haha. i alla fall så var det hannahs sista arbetsdag i måndags så jag har jobbat själv hela veckan vilket har fungerat finfint! Jag har ju trots allt fått ganska lång träning så det vore ju lite konstigt annars.

I veckan så har hannah och jag bytt rum, så nu bor jag i rummet bredvid barnen istället för på garaget vilket innebär att jag har mycket bättre internet nu, så det går utmärkt att skypa! ;P vi har också hunnit med lite shopping, träning, haft avskedsmiddag för hannah osv.

I går så var vi ut på halo med hannahs kompisar igen, det var helt okej. men det hade nog varit roligare om jag inte hade vart så sjukt trött. men så blir det när man börjar jobba klockan halv 6 på morron.

Sen i dag så var det tänkt att jag skulle jobba 8.30-3 men klockan kvart över 11 så kom min värdpappa och sa att jag sluta. Hade jag vetat det tidigare så hade jag kunnat planera, men jag följde med dem och kollade på jakes baseball i stället :)

När jag kom hem så hade jag inte så mkt att göra, men som tur var så fick jag en biljett av min värdpappa till fedex cup (det är en cup på PGA-touren som spelas på en privatägd golfbana bara några hundra meter från vårt hus. det har hållt på hela veckan så det var sista dagen i dag) eftersom de inte orkade gå, haha. så jag tog cykeln och åkte dit, och det var riktigt häftigt!! precis som man ser på tv. fullllt med folk, kritvita bunkrar, fairwayen var lika kort som greenerna hemma, det var villor värda flera miljoner dollar i bakgrunden osv. också stog det funktionärer som sträckte upp händerna när golfarna skulle slå och hela publiken blev knäpptyst, haha.

Jag hade i alla fall tänkt att jag bara skulle vara där i typ en timme eftersom jag tänkte åka till gymmet efter, men det slutade med att jag gick runt där i 5 timmar, haha. det var riktigt coolt! :) man fick inte knäppa kort heller, men jag lyckades tjuvta några bilder med mobilen, hehe. fast dom gör verkligen inte stället rättvisa.

Det var lite synd att tiger woods inte var med, det kanske hade räkt med att vara från sverige för att få honom på kroken och då hade ni kunnat se mig på svenska hollywoodfruar sen...typ.


 

bild från deras hemsida


  18onde hålet. det var en japansk spelare som sköt ner i vattnet så han drog av sig skorna kavlade up byxorna, drog på regnbyxor och gick ner och slog upp bollen, sen spelade han klart barfota, haha.   Webb Simpson    





Av Stina - 3 maj 2011 15:19

Tänkte bara lite snabbt dra igenom vad som hände i helgen :)


Fredag så jobbade vi sen på kvällen när vi slutat så åkte vi in till charlotte och träffade lite kompisat till hannah först så mötte vi upp dom sen så gick vi till en under age club och dansade loss! riktigt roligt var det! och jag träffade flera roliga och trevliga människor som jag hoppas jag kommer träffa fler gånger!


I lördags så var jag ledig så jag var mest hemma och gjorde inget speciellt. eller ja, jag följde med och kollade på jakes basebollmatch. sen på kvällen så blev jag medbjuden på fest, men eftersom hannah skulle stanna hos hennes kille ;) så blev det så krångligt för mig att ta mig dit och hem så jag stannade hemma och göttade mig i stället :)


På söndan så skulle jag hämta hannah i charlotte, vid halv nio, men jag åkte hemifrån tio i 8 för att ha några minuter till godo. det är en relativt lätt väg eftersom man ska åka på samma väg hela vägen in till charlotte, så jag åkte på ba. sen märker jag att jag på något vis kommit av mig helt! och att jag på nått vis kommit av vägen, haha. jag hade ingen telefon (eftersom jag ska köpa hannahs när hon åker), och gpsen var inte till sån stor hjälp eftersom jag inte riktigt visste hur man knappade. så jag var heeelt lost. men efter 30 minuters virr varr i stan och efter att ha stannat och fråga 3 pers så hittade jag ;)

när vi kom hem igen så packade vi in oss med familjen i bilarna och åkte upp till deras hus i bergen. från 8 badrum till 1. ganska trångt var det och jag fick dela rum med jake. men det var helt okej, när det var en så pass kort tripp. vi får se hur det går sen när vi ska åka upp och vara där längre. lite privatliv vill man ju ha. men det var helt underbara utsikter! höga berg över allt! jag ska se om jag kan lägga upp lite bilder senare :)


i går så åkte familjen och köpte en fyrhjuling/traktor sak som vi körde runt på. Det var superkul! vi körde ner för en backa som kändes som den var typ 85 grader eller nått i dern stilen, brant var den i alla fall! sen åkte vi hem igen vid halv 5 tiden.


Det var hannah sista arbetsdag igår också. så nu är jag själv med kidsen. jag var så nervös att jag skulle missa något nu på morgonen att jag hade svårt att sova i natt, haha. men det gick iaf smärtfritt.

och nu sitter jag här och ska strax ta en promenad och sen ska vi åka och handla :) ciaoo



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards