Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Ocean Isle Beach 16-18 sept

Av Stina - 29 september 2011 03:05

Förra helgen så hade en av de andra au pair organisationerna hyrt ett strandhus i Ocean Isle Beach som ligger ca 3 timmar härifrån utåt kusten. Så Lisa (från england) och Chiara (från syd afrika) bjöd med mig och några till eftersom det fanns platser över. Så på fredags kvällen så kom de två + Emilia och Lili och hämtade upp mig så drog vi i väg. Strand huset var ett ganska stord två våningshus med ca 30 sängar. De var uppdelade i olika stora rum och till varje rum var det badrum med dusch. Det var riktigt frächt också så det kändes nästan lite som att bo på hotell. När vi kom dit ca 10.30 på kvällen så var partyt redan igång, så vi var väll vaken till ca 2 någon gång. När vi skulle gå och lägga oss så var det lite kaos så det slutade med att jag och Lili sov på bäddsoffan i köket/ vardagsrummet... Inte så nice med tanke på att folk sprang fram och tillbaka + att den var nått grymt obekvam.

På lördan så vaknade vi vid 7 eftersom att en del morgonpiggt folk började städa, haha. På förmiddagen så gick jag, Sarina (tyskland) och Noemi (Schweitz) på en promenad ut på en pir där man kunde se hela stranden. Det var rätt bra väder men lite molningt och ca 25-30 grader. De hade lovat åskstorm hela helgen, men det slapp vi. När vi kom tillbaka så drog hela gänget ner till stranden och spelade beach volley i ca 2 timmar innan alla utom jag, Chiara, Lisa, Emilia, Lili och en tjej från Thailand gick hem igen. Så vi spelade i ca två timmar till med 4 killar som vi hittade på stranden. Kul var det iaf :)

På kvällen så beställde vi pizza, spelade Just dance på Wii, Beerpong och Ride the bus (typ ölspel). Chiara lärde oss också (eller försökte lära oss) att "do the shuffle" till party rock anthem. Gav varierande resultat ;) Sen gick vi och la oss runt 3. Den här gången så kunde jag och Lili dela på en king size bed med Lais (brasilien tror jag), sååååå mycket bättre :) På söndan så gick vi upp och åkte hem runt 1 eftersom vår organisation hade möte här hemma vid 5. Så vi fick lära oss lite Tae kwon do och självförsvar. Var i alla fall en skiiitkul weekend! Synd bara att jag missade Emelies födelsedag, men det ska vi ta igen senare ;)


  Huset!   Sarina, Noemi och jag

  Chiara och Lisa       Riding the bus!     


 
 
Viktoria ViKu Kulborg

Viktoria ViKu Kulborg

2 november 2011 18:46

Gud vad mysigt du ser ut att ha det! Måste ju erkänna att jag är lite (ganska extremt) avundsjuk på denna upplevelse. Hoppas du har det lika bra som det ser ut :) Och hoppas du kommer hata USA när du väl är hemma i Sverige. För då vill jag ha dig här en stund! Miss u, u know.

<3 Önskade jag kunde komma och hälsa på, men jag har det knapert med pengar just nu. Puss!

http://stahlviktoria.blogspot.com

Stina

2 november 2011 19:33

Heeej gumman! :D kul att det är nån som kommenterar ;) Jag har det bara bra här borta, och jag önskar att du kunde få uppleva det med :( åk som au pair du med vettja, långt i från lika dyrt :) saknar dig med

 
Ingen bild

ViKu

9 november 2011 09:32

Ja, jag skulle ju vilja komma iväg. Men jag måste ta tummen ur arslet någon gång och börja fixa med allt. Måste ju ha erfarenheter med barn också. Och det har jag ju inte än. :/ Men någon gång ska det ske i alla fall. ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 februari 2012 17:58

Hallå!   I går kväll skrev jag ett rätt så lång inlägg (under tvång av Emelie) så försvann det IGEN! alltså seriöst, jag vet inte vad jag gör fel! Jag blir så less. Jag som inte orkar blogg i vanligt fall ;) Aja, i måndags fyllde jag 21! Så äntli...

Av Stina - 26 januari 2012 02:09


  Jag är aaaassssstrött så det blir bara ett körtis inlägg.   I fredags så var jag upp till Huntersville på "hej då" middag för en tjej som har flyttat till Chicago med sin värdfamilj. Det var blandade känslor hela kvällen. Ena stunden stog all...

Av Stina - 23 januari 2012 20:06

Haaaallå!   Tänkte baa lite snabbt gå igenom de senaste helgerna, eller ja, de två senaste. Längre bak än så kommer jag nog inte o håg ;)   Vi börjar med förra. På fredagen så följde vi med en av de andra au pair grupperna på deras au pairmöt...

Av Stina - 17 januari 2012 02:34

Av någon anledning så är de enda bilderna jag har från november från när vi var och spelade paintball. Gjorde jag inget mer på en hel månad liksom ;) Nä men jag tror att både Kelly och Isabelle har bilder som jag inte fått än.. Jag var iaf tvungen at...

Av Stina - 17 januari 2012 01:16

Hallå! För er där hemma som tror att jag trillat av pinn här borta kan andas ut nu. Jag lever fortfarande även om bloggen i viss mån har bevisat att motsatsen skulle vara möjlig. Men efter att ha haft ett "litet" blogg uppehåll på sisådär 4-5 mån...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards