Alla inlägg under juli 2011

Av Stina - 11 juli 2011 05:00

Kommer ju helt av mig här! Det händer så mkt hela tiden och så jobbar jag max antal timmar i veckan om inte mer :P


Som sagt; för två helger sen så åkte familjen till bergen så jag var ensam hemma, vilket ALLTID slutar med att isabelle sover över här :) på löran så var vi på kombinerad välkommst/avskedsBBQ för en holländsk tjej som åker hem och hennes familjs nya (svenska) au pair Emelie! Trevligt var det! På söndan så drog vi i väg rätt tidigt för att åka till IKEA! mmhmmm! Väl där så kollade vi runt lite, shoppade choklad och tunnbröd för sammanlagt 61 dollar, hahahah och åt köttbullar med potatismos. Kändes som att vara hemma igen...

Efter det så åkte vi till en outlet som ligger yttligare 10 min norrut i Concord Mills. Väl där kom vi på att vi inte hade adressen till au pairmötet, och vi fick inte tag på LCCn så vi gick in till en nascar butik och frågade efter adressen till nascar hall of fame downtown eftersom det var det enda nascar stället vi visste om, så vi fick adressen dit och åkteca 20 min till downtown i tid till mötet. Men ingen är där (?) så vi väntade en stund innan vi frågade en kille som jobbade där och då sa han att banan ligger uppe i Concord Mills på samma gata som outleten ligger på.... Så det vara bara att åka tillbaka upp.. och när vi kom dit så hade gruppen redan åkte i väg på touren så vi väntade tills de kom tillbaka så vi skreav upp att vi vart där och pratade lite med LCCn. Sen skulle vi åka och tanka, sen åka hem. På tank stationen så funkade inte mitt kort och det var en massa krångel, så vi var så irriterade att vi hade så mkt otur, så vi tankade och körde ut på highwayen för att åka hem. Efter ca 2 miles så slutar gasen att fungera så vi är tvungen att stanna på sidan av vägen. Och när vi står där och försöker lista ut vad som är fel med bilen så frågar isabelle mig vad jag tankade i bilen, så vi kollade på kvittot och ser att jag tankat i diesel............................................
................................... Så vi fick vänta 2 timmar på bergningsbilen som körde oss till verkstan. När jag kom hem så skrattade mina världföräldrar samtidigt som jag störttjöt, hahaha. Dan efter hämtade vi bilen efter att de tömt tanken och bytt filter och grejjat. Där rök en del sparpengar kan jag då säga :P guuuuud vad hemskt det var!


           


Sen jobbade jag hela veckan och på lördan åkte familjen till bergen igen. De är väldigt spontana med att åka till bergen, så har jag redan planer har de inget emot att jag stannar hemma om det är bara över helgen. Så på lördan åkte jag och isabelle till vattenparken på carowinds och solade hela förmiddan, sen åkte vi hem till mig innan vi åkte downtown och åt middag :) Efter det så gick vi till Bar Charlotte, som kan vara det värsta jag vart med om... bara en massa lättklädda tjejer som stog och åmade sig. 70% av folket där inne var killar som man kan tänka sig inte skulle få ett ragg på ett vanligt ställe. Tjejerna som jobbade där stod och dansade på bardisken i underkläder osv. Det finns inte många underage ställen downtown, men dit går jag då inte igen. Jag tror vi stannade i typ 20 min innan vi fått nog, hahaha.  

På lördan så hämtade vi upp Emelie och åkte och köpte picnic innan vi åkte till Freedom Park där vi satt i några timmar och bara tog det lungt och pratade svenska, haha ;)


     


I måndags vard et 4th of july som är stoooort här. Så jag följe med familjen till deras country club eftersom de har en super stor grillbuffe/carneval med fyverkerier och grejjer. Det var fint och varmt den första halvtimmen, sen kom världens thunderstorm så alla (400-500 pers) tryckte i hop sig i klubbhuset. 2½ timme senare var det förbi och vi kollade på fyrverkerierna. Och herre gud! Det var det storsta fyverkeri jag nånsin sett. Riktigt coolt!


      


I torsdags så var jag, Jake och barnens farmor för att kolla på när Charlotte Knights spelade baseball. Var helt okej förutom att vi var tvungen att åka hem efter 45 min eftersom de ställde in matchen pga thunderstorm, igen... :P


 


Och nu till helgen som var. Jag jobbade hela lördan eftersom vi världpappa har en kompis från Las Vegas med familj på besök. Efter det så  åkte jag till Isabelle och sov hos henne. Och i dag så åkte jag, Isabelle, Anni, Sarina och Emelie ut och paddlade kanot på en flod i South Carolina precis där Sarina bor. Jag var den enda som inte paddlat kanot förut, men det gick finfint. När vi var framme där vi skulle bli upphämtade så stannade vi vid ett par klippor en bit ut i vattnet för att bada lite och rätt som det var så såg vi att en av kanoterna har flutit ut låångt i från där vi var, så det var ett projekt i sig att hämta in den innan vi åkte hem igen. En riktigt härlig dag! :) Men det är lätt att glömma bort att dricka när man är ute och det är ca 100 F som det var i dag, så nu ligger jag här med huvudvärk efter att ha varit illamående hela eftermiddagen, heheh.


           


I morgon börjar jag 12,30, på lördag åker vi till Greensboro för att se Rihanna och Ce Loo Green och på måndag så följer jag med familjen på 12 dagars roadtrip norrut till bl.a Virignia Beach, Atlantic city och Long island. Blir awsome det :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards