Alla inlägg under april 2011

Av Stina - 29 april 2011 14:01

I dag har jag varit hos familjen i 1 månad!! jag kan inte förstå att det gått så snabbt. snart kommer det här året att vara över, haha. i alla fall så är det hannahs sista arbetsdag på måndag, sen är jag lämnad åt ödet... haha, nä men det käns som att jag har koll på det mesta så förhoppningsvis går det bra :) jag har ju haft tur som har fått inskolning i en hel månad jämfört med de flesta som fått typ en vecka om ens det.


I veckan så har det inte hänt så mycket mer än det vanliga. typ jobb, träning och shopping ;) man känner att man fått in lite rutiner vilket är skönt!

Det var lite roligt när vi skulle handla chips häromdan (man äter typ alltid mackor och chips till lunch här) så tog vi två påsar eftersom det var 2 påsar för 6 dollar i stället för 1 för 4 dollar. så när vi skulle betala så säger hon i kassan att man får tre påsar på köpet om man köper två! så vi betalade 6 dollar, gick därifrån med 5 påsar chips och fattade ingenting, haha.


jajustia, jag köpte ett par nya dojjor i går! 259kr gick de på, så prisskillnaden jämfört med sverige är rätt stor :P


  

Av Stina - 25 april 2011 16:39


i går firade vi påsk för fulla muggar! jag jobbade från klockan 9-3. när jag kom ner vid nio så hann jag bara äta frukost innan det var äggjakt på framsidan! jag och hannah tyckte att det skulle bli kul att kolla på barnen men sen så visade det sig att de gömt ägg åt oss också ;) vi fick också en varsin korg med godis av dem. vilken tur man har! :) efter äggjakten så var vi ute och cyklade, solade lite, barnen badade i poolen osv. vi hade ca 37 garder i solen, så det var riktigt varmt! sen åt vi påskmidda med ungarnas farmor. det var bönor, potatis, skinka, broccoli och grejjer. de äter väldigt mycket bönor här. jag kan inte minnas sist jag åt bönor hemma, haha. typ aldrig.


i dag så jag upp halv 6, jobbade till kvart över 7. klockan halv 8 åkte jag och min värdmamma på spinning, och sen körde jag minivanen hem.

jag har blivit en riktigt morgonmänniska! jag skulle då aldrig åka till gymmet klockan halv 8 en måndagmorgon hemma i kilababa. dom har nog inte ens öppet då, haha. här har gymmet öppet från 5 på morron till 10 på kvällen, inte illa!


såg att katy perry och robyn spelar tillsammans i californien i augusti. blev lagomt sugen på att ta en tripp dit! vi får se om det går att fixa :)


     

jag kan inte sluta skratta åt den här bilden! haha sååå vackert!

Av Stina - 23 april 2011 15:12

Igår var barnen påsklediga från skolan så det blev en långdag! det regnade på förmiddan, så vi satte upp ett tält i lekrummet, scrapbookade lite, spelade spel osv. sen när det slutat regna så tog vi cyklarna och var ute i nån timme. när vi slutade så åkte vi och hämtade kinamat och senare på kvällen så var vi på bio med två tyska kompisar till hannah. vi såg den nya filmen water for elephants med bla robert pattison och reese witherspoon. den var faktiskt riktigt bra, även fast den var lite brutal emellanåt :P men gå och se den!


 



i dag ska vi gå på äggjakt på en gräsplan i området. det ska tydligen vara rätt stort och alla barn får området kommer att vara med + att alla förälrdarna brukar gömma ca 1000 ägg. så jag och hannah stoppade plastägg för fulla muggar häromdan. hoppas bara att det blir lite varmare, för just nu är det rätt ruggigt ute :)


Glad Påsk!! :)

Av Stina - 21 april 2011 01:50

   i dag har jag:

- jobbat. eller ja, jag jobbar fortfarande. fast barnen sover och mina värdföräldrar är ute på bio, så jag sitter här och göttar mig, hehe. men så fort föräldrarna och hannah (som var ledig) åkte så börjades det testas på en gång. -joo jag har jämt så här mycket! - jag ska bara hämta en sak! osv. :)

- cyklat till south park mall. gick där i ca 2 timmar och köpte sammanlagt ett linne ;) men jag spanade in ett par converse som jag troligtvis kommer att behöva köpa innan det är klart ;)

- när jag kom hem var jag utelåst vilket resulterade i att jag satt 30 minuter på farstukvisten och råglodde innan jag kom på den brilljanta iden att använda katies hunddörr.....hahahaha. som tur är hon en bastant mastiff så det var inga problem!


jag har förövrigt kört bil två gånger fram och tillbaka till gymmet också! det gick finfint förutom att både hannah och jag var halvägs ut genom vindrutan en gång när jag tröck bromsen i botten och trodde det var kopplingen. :) men snart så sitter det!


bild från i går när vi åt lunch

 

Av Stina - 18 april 2011 16:51

I dag är jag leeedig! så jag och hannah ska skippa gymmet nu på för middan för att åka och shoppa, hehe ;) jag har fått mitt social security number också så vi ska åka till banken och fixa ett konto också så jag slipper ha så mkt kontanter :) jag ska tydligen köra i dag också, så vi får väll se hur det går! det är i alla fall nästa samma regler som hemma förutom att man bla får svänga höger mot rött, sen är det ju många fler filer än vad man är van vid också, hehe.


i helgen så har jag iaf jobbat. eftersom min familj nu har två au pairer så delar dom upp oss lite så jag jobbade både lör + sön den här veckan.

I lördags så hjälpte jag lexi att städa hennes rum, det tog sin lilla tid och det var barbies och tillbehör överallt! efter det så var vi på nån carneval grej på YMCA (gymmet) (har inte kopplat tidigare att det faktiskt är ett gym som YMCA med village people faktiskt handlar om, haha).


i går så följde jag med aaron och jake och kastade lite baseboll på förmiddan, sen lekte vi ute på baksidan en stund innan jake åkte på träning och jag och lexi följde med Kelly till gymmet och badade. efter jag slutat så var jag ute och gick/ sprang i 2 timmar i brist på annat att göra :) eftersom jag har varken egen bil eller ett amerikanskt telefonnummer så känner jag mig lite strandsatt, men det är bara till att göra det bästa av situationen :)

!

Av Stina - 17 april 2011 16:10

Nu har jag och anni bokat biljetter till Panic! at the disco den 31/5 :D kmr bli awsoooome!!


För övrigt så har jag kört bil för första gången här. det gick fint. det låter också som att jag kommer att få ta över "minivanen" eftersom min värdmamma ska köpa en mindre bil... minivanen är enorm! och jag kommer att vara livrädd för att backa med den ;P

Av Stina - 14 april 2011 19:49

i tisdags så var jag själv med ungarna på morgonen vilket gick bra förutom att jag helt misslyckades med deras smoothie, men det gick bre endå, hehe :) var faktiskt lite nervös innan, men som sagt det gick fint.


i går så var vi på spinning, vilket var riktigt roligt (och jobbigt)!! i alla fall så var ledaren värsta skön och sjöng med i låtarna och spexade runt menads vi andra höll på att dö typ, hahah. det var inte så många platser i gruppen så det verkade som att hon kände typ alla så hon frågade om jag var ny och när jag svarade ja så sa hon att det var okej att sluta om det blev jobbigt när man var där första gången. så när passet var klart så ställer hon sig och skriker nått i stil med; alla! applådera åt den nya tjejen som klarade hela passet! också pekar hon på mig! hahaha jag höll på att dö när alla ställde sig upp och började applådera. Welcome to america ;)  vi har i alla fall blivit jätteduktiga på att träna så det ska jag försöka hålla i ;) käns lite kul att man måste gå till gymmet och springa för att det är för varmt ute.


i dag är jag ledig eftersom jag ska jobba hela helgen eftersom vi troligtvis ska åka till familjens hus i bergen så vi var på ett core liknande pass på morgonen och sen var vi och shoppade och nu är vi hemma och göttar oss. kanske lägger upp lite bilder på vad jag köpte senare :)



Av Stina - 11 april 2011 14:35

Var ute och cyklade med ungarna i torsdags vilket resluterade i denna oerhört vackra och klassiskt svenska bonnbränna;

 


jag och J, alltså pojken, tog också en "promenad" i skogen, vilket ganska inroniskt slutade med att det var jag och inte 7åringen som kom tillbaka med blodiga ben efter att ha gått rakt in i ett rossnår.

Jajustia vi var och shoppade också, köpte bla ett par jeans och ankelstrumpor :)


På fredan så tog jag och hannah cyklarna och cyklade till south park mall där vi hade svensk picknick! det var riktigt skönt väder och precis lagomt varmt för att ha shorts och linne.


i lördags så var jag ledig på förmiddan sen vid 12 så åkte jag, ungarna och deras farmor till spring fling, vilket skulle kunna liknas med typ bollnäs marknan fast med en massa karuseller och grejer. efter det så åkte vi och kollade på j's baseball match och på kvällen åkte vi och köpte cheesecake på cheesecake factory och kollade på transformers :) vädret vänder väldigt fort här, för på dagen var det jättefint sen på kvällen så kom vääärsta regn/åsk vädret och det haglade som bara den!


i går så jobbade jag också mellan 8.30-15, så vi var ute och cyklade, byggde ett tält på baksidan som vi sen åt lunch i och lite annat. sen på kvällen så var jag på mitt första au pair möte som var på en barnd station ca 15 min bort där vi gick igenom brandsäkerhet osv. det var kul att träffa lite andra au pairer som bor i närheten :)


det var väll typ allt för nu. det blev lite osammanhängande men det får ni leva med ;)


btw så går den här varm på radion här, den är bra! ;

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards