Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Warrior Dash!

Av Stina - 7 september 2011 04:17

Jag och Emelie somande inte förns halv tre och väckarklockan ringde kvart i 6 ;) Något försenade så mötte vi upp Sarina, köpte frukost på McDonalds och åkte upp till Huntersville. När vi kom dit så var det redan ganska varmt, men det var inte så mycket folks om kommit än. Sarina skulle springa i 9 vågen och man skulle vara där ca en timme innan. Klockan halv 9 kom Patrick och Naggi från volleybollen. Sen fick vi veta att man kunde gå i en senare våg om man ville, så Sarina och Naggi som skulle ha sprungit 9 sprang med oss andra 9,30 i stället. När vi startade så hade det redan hunnit bli ganska varmt med gassande sol mitt ute på ett nerkapat majsfält tror jag det var. Loppet började i alla fall med ca 1,5 km löpning och det kändes riktigt bra i benen så jag och Emelie sprang på medans Sarina inte kände sig i topp form så hon gick ganska snart, killarna startade längre fram så de såg vi inte röken av. Första hindret var i alla fall så väggar som man skulle klättra över och taggtråd som man skulle krypa under. Jag började med att drämma huvet i en planka, hahah, eftersom jag var så stressad eftersom folk tryckte på bakom. Efter det var det mer löpning innan vi kom fram till 6 stora containrar sm man skulle hoppa i och ur. Mer löpning innan vi kom till någon slags balansplatta och sen till en 3 meter hög och ca 1,5 dm bred vägg men rep som man skulle klättra upp för. Gud vad läskigt det var! man hade ju inte precis någon säkerhetsutrustning och deet var flera folk på väggen samtidigt. Kändes ju inte bättre av att vi skrivit på innan att eventet inte skulle vara ansvariga för skador och dödsfall ;)  efter det så sprang vi in i en skog innan vi kom till en lång och avlångt tält som stod uppställt på en grusväg som man skulle krypa igenom.. knäna mådde inte superbra efter det ;) Efter det så klättrade vi över lite nät och grejjer innan vi kom till en midjedjup damm med grönt vatten och som stank som tusan! Ner i vattnet och över stockar. Lerigt var det också. Efter det kom upploppet där det stod MASSOR med folk och knäppte kort. Först var det ett nät man skulle klättra över innan man kom till en jätte hög "klätterställning" i trä som också var ca 3 meter med stora hål. Inte en bra kombination med stress och våta skor. Efter det var det två avlånga "lägereldar" som man skulle hoppa över innan man slängde sig ner i ler grupen som var ca 30cm djup och kanske 20 meter lång. Sen 50 cm över ytan så var det taggtråd så man var tvungen att kräla för allt man var värd! Herre gud säger jag bara. Efter det var det var vi i mål! Jag sprang på 43 minuter och kom på plats 74 av 229 i gruppen tjejer 20-24. Var helt nöjd även fast jag kände efteråt att jag hade kunnat gett lite mer i löpningen.


Det låter kanske inte jättekul, men det var lätt en av de roligaste sakerna jag gjort sen jag kom hit! :D efteråt så mötte vi upp en massa folk från volleybollen som var där och kollade och knäppte kort, men var för fega för att vara med ;) De hade mat och livemusik och grejjer så vi stannade där ett tag innan vi åkte hem till Emelie och duschade och sen åkte vi till Renaissance park och spelade lite tennis innan volleybollen :)


  Jag, emelie, sarina, patrick och naggi med folk jag aldrig sett förut ?   REEEDO!   det här var en av typ 10 starter...

 

               lite renare ;)    Fransisco och Noemi


 
 
Ingen bild

Isabelle

10 september 2011 14:10

Hejhej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 februari 2012 17:58

Hallå!   I går kväll skrev jag ett rätt så lång inlägg (under tvång av Emelie) så försvann det IGEN! alltså seriöst, jag vet inte vad jag gör fel! Jag blir så less. Jag som inte orkar blogg i vanligt fall ;) Aja, i måndags fyllde jag 21! Så äntli...

Av Stina - 26 januari 2012 02:09


  Jag är aaaassssstrött så det blir bara ett körtis inlägg.   I fredags så var jag upp till Huntersville på "hej då" middag för en tjej som har flyttat till Chicago med sin värdfamilj. Det var blandade känslor hela kvällen. Ena stunden stog all...

Av Stina - 23 januari 2012 20:06

Haaaallå!   Tänkte baa lite snabbt gå igenom de senaste helgerna, eller ja, de två senaste. Längre bak än så kommer jag nog inte o håg ;)   Vi börjar med förra. På fredagen så följde vi med en av de andra au pair grupperna på deras au pairmöt...

Av Stina - 17 januari 2012 02:34

Av någon anledning så är de enda bilderna jag har från november från när vi var och spelade paintball. Gjorde jag inget mer på en hel månad liksom ;) Nä men jag tror att både Kelly och Isabelle har bilder som jag inte fått än.. Jag var iaf tvungen at...

Av Stina - 17 januari 2012 01:16

Hallå! För er där hemma som tror att jag trillat av pinn här borta kan andas ut nu. Jag lever fortfarande även om bloggen i viss mån har bevisat att motsatsen skulle vara möjlig. Men efter att ha haft ett "litet" blogg uppehåll på sisådär 4-5 mån...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards